Thursday, April 19, 2018

Prawo jazdy

        Sporo się obecnie pisze w sieci na temat egzaminów na prawo jazdy w związku planowanymi zmianami w zasadach jego uzyskiwania. Jako osoba obecnie starająca się o nie mam właściwie dwie uwagi krytyczną do teraźniejszych warunków jego uzyskania i jedno zastrzeżenie do projektowanych.
        Po pierwsze, kurs praktyczny na prawo jazdy powinien zostać wydłużony do 45-60 godzin, w tym jazd po autostradzie albo drodze szybkiego ruchu i ćwiczeń z wychodzenia z poślizgu. Ustawodawca polski nie pojmuje, że jazda po mieście to nie to samo, co jazda po autostradzie.
        Po wtóre, osoby bezrobotne, bądź uzyskujące dochody poniżej określonego prawnie minimum, a nie tylko niepełnosprawne[1], powinny płacić połowę ceny za egzaminy teoretyczny i praktyczny. Wobec aktualnego brzmienia art. 2, 65 ust. 5, 71 ust. 1 oraz znaczenia prawa jazdy na dzisiejszym rynku pracy nie wymaga to uzasadnienia.
         Po trzecie, pomysł, żeby po kilku miesiącach od uzyskania prawa jazdy zaliczać teoretyczny i praktyczny kurs wychodzenia z poślizgu jest kuriozalny. Z taką wiedzą i umiejętnościami kandydat na kierowcę powinien przychodzić na egzamin teoretyczny. Jedyną motywacją tej zmiany jest chyba już nieznająca granic chciwość naszych łże-elit politycznych i urzędniczych, w tym wypadku związanych z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa (które wydaje przepisy dotyczące szkolenia i egzaminowania kierowców), WORD-ami i Urzędami Marszałkowskimi (którym WORD-y formalnie podlegają). Zresztą w będącej od kilkunastu lat dostawcą taniej siły roboczej dla zachodnich korporacyj Polsce  (m. in. ze względu na wynoszące okresowo nawet 20% bezrobocie) ta pazerność mnie wcale nie dziwi. Tak jak korupcja ujawniona w tym środowisku przez media (np. we Wrocławiu, Katowicach, Tarnobrzegu, Poznaniu, Lublinie)[2]. Efekt tego posunięcia będzie taki, ze nadal tysiące kierowców nie będzie wiedziało jak sobie radzić w takiej sytuacji, zaś wielu uzna, że lepiej poruszać się po drodze bez uprawnień albo zdawać egzamin (bądź "załatwić" sobie prawo jazdy) za granicą.
         W najbliższym czasie spróbuję przekonać do wyżej przedstawionych dezyderatów posłów z mojego okręgu wyborczego.

[1] Zob. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego we Wrocławiu. Start. Egzaminy. Cennik, http://www.word.wroc.pl/egzaminy/cennik [dostęp: 19.04.2018].
[2] Zob. szerzej: Polska Federacja stowarzyszeń Szkół Kierowców, Korupcja w środowisku OSK i WORD, http://www.pfssk.pl/pl/korupcja-w-srodowisku-osk-i-word [dostęp: 19.04.2018].

14 comments:

  1. Bardzo polecam szkołę jazdy www.albar.krakow.pl - dzięki nim moje dzieci szybko zdały egzamin na prawo jazdy.

    ReplyDelete
  2. Zdałam egzamin na prawko z www.albar.krakow.pl - jestem im bardzo wdzięczny.

    ReplyDelete
  3. Ostatnio bardzo popularną metodą robienia uprawnień są wczasy z prawem jazdy w Łomży. Jak wiadomo Łomża jest miastem gdzie większość osób z północno-wschodniej części kraju zdaje egzaminy.

    ReplyDelete
  4. Prawo jazdy jest niemal obowiązkowe we współczesnym świecie. Odkąd zdałam egzamin z pomocą szkoły nauki jazdy http://auto-prawko.pl/ nie wyobrażam sobie już prawka życia… Teraz do szkoły nie muszę już dojeżdżać komunikacją miejską…

    ReplyDelete
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  6. Ja także jestem zdania, że samo posiadanie prawa jazdy jest po prostu wygodne w dzisiejszych czasach. Muszę powiedzieć, że także jak czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/prawo-jazdy-2020-ile-sie-czeka-na-dokument/#kotwica1 to już wiem dokładnie ile się aktualnie czeka na odbiór dokumentów.

    ReplyDelete
  7. Jeśli chodzi o samo prawo jazdy to jak najbardziej ja je już posiadam od wielu. Treaz dość dużo jeżdżę samochodem i niestety ostatnio zepsuło mi się ono w trasie. Właśnie dlatego zdecydowałem się wezwać pomoc drogową https://eurohol.pl/ która bez najmniejszego problemu mnie odholowała.

    ReplyDelete
  8. Ogólnie samo posiadanie prawa jazdy jest moim zdaniem dziś niezbędne i właśnie dlatego ja również bardzo chętnie jeżdżę moim autem. Kiedy nastąpi jakaś awaria to wtedy najczęściej dzwonię po pomoc drogową https://lawety.w.poznaniu.pl/ aby być jak najszybciej odholowanym.

    ReplyDelete
  9. Tak naprawdę ja sobie nie wyobrażam dziś życia bez samochodu i moje auto eksploatowane jest cały czas. Niestety jak niedawno mi się zepsuło to również potrzebowałem szybko je zabrać do mechanika. Na całe szczęście pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ pojawiła się błyskawicznie.

    ReplyDelete
  10. Faktycznie gdy już posiadamy samochód to dobrze jest również wiedzieć o tym co zrobić w momencie jego nagłej awarii. Na pewno bardzo fajną sprawą jest skontaktowanie się z pomocą drogową https://jarex24.pl/ i ja również tak często robię.

    ReplyDelete
  11. Co by nie mówić to są bardzo ważne sprawy i ja jeszcze chcę powiedzieć, że również niezwykle istotną kwestią jest to aby wiedzieć która pomoc drogowa jest w stanie nam sprawnie pomóc. Od siebie chcę wam polecić fachowców z firmy http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ i tak naprawdę ja zawsze po nich dzwonię.

    ReplyDelete
  12. Auto Serwis Korbas to miejsce, gdzie Twoje auto zostanie naprawione z należytą starannością i precyzją. Wieloletnie doświadczenie, wyszkolony personel i nowoczesne wyposażenie to gwarancja, że Twój samochód trafi w ręce profesjonalistów. Odwiedź stronę https://autokorbas.pl/, aby dowiedzieć się więcej o ich usługach i umówić się na wizytę.

    ReplyDelete
  13. Bezpieczeństwo na drodze to sprawa najwyższej wagi, dlatego warto znać wiarygodną usługę pomocy drogowej. Na stronie https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ znajdziesz solidny zespół, który świadczy profesjonalną i kompleksową pomoc w przypadku awarii samochodowych. Klikając w link, przeniesiesz się do miejsca, gdzie Twoje potrzeby związane z pomocą drogową zostaną spełnione.

    ReplyDelete
  14. Kiedy mój samochód uległ awarii w drodze na ważne spotkanie, zdanie sobie sprawy z tego, jak ważna jest szybka i skuteczna pomoc drogowa, było dla mnie kluczowe. Dobrze jest mieć numer do firmy, która może szybko przybyć z pomocą. Dla tych, którzy szukają rzetelnej pomocy drogowej w rejonie Gdyni, polecam https://pomocdrogowagdynia.pl/. Ich profesjonalne podejście może okazać się ratunkiem w nagłych sytuacjach.

    ReplyDelete